Friday, December 10, 2010

START blaja KERETA


Arini, 1st time aku bawak keta pusing2 krubong. Aku excited sangat, sampai tak boleh tido malam tuh. Mula2 bawak keta kluar dari pintu gate tuh.. cuak giler. Lagi2 la bawak orang kan. Aku salu bawak VIVA mak aku jer kalo kat umah. Tu pun AUTO. Manual2 ni ak pandai goreng sendiri er. Seb bek OK gak. Blajar sendiri jer. Tadi Abang Hairul (tenaga Pengajar Institut Memandu Semangat Intrajaya) suh aku belajar sendiri dulu, parking, 3 pointer,, n naik bukit. Cam da expert da. Tapi tetiber dye kate suh aku pakai seat belt, then dye masuk keta. " OK, kiter gerak kelua plak arini".. dalam hati ak ckap "Perghhh!!!".

Dengan ati berani jer, so layan je la. Aku dapat tempat kawasan A, iaitu kawasan perindustrian Krubong. Nama pun kawasan perindustrian, segala jenis jentera berat ade..treler,lori besar2..aku bawak kancil je kot. Cuak gak beb!! Lagi2 la 1st time bwak keta kat Melaka. Yeke?? Then pusing2 x sampai 3- minit je kot..so balik ke Institut lik..

Then pada masa yang sama, aku duk menunggu member sorang ag ni, yang wat TEST JPJ. Ramai gak la yang wat Test tuh. Sempat gak la aku duk gelagat/drama/lakonan diorang..Macam2 ragam de. Teringat plak time aku amik lesen moto dulu gak..kekeke..


Gambar kat atas ni bukan lumba moto GP taw. Ni dak2 moto tgah Test JPJ kat institut memandu kat krubong tuh.Pepon aku sempat snap and siap amik video lagi.. Khas wat tatapan untuk besties ak nie.. enjoy ea.. ;)


No comments:

Post a Comment