Wednesday, December 22, 2010

"Washing Ball" a.k.a Magic Ball

First of all, Salam para2 blogger dan para2 reader yang disayangi. First of all, nk tanya sket, korang tahu tak or pernah dengar tak pasal "Washing Ball" a.k.a Magic Ball. NI bukan bola magik or benda2 mengarut. Kepada yang tak tahu tuh, meh aku nak tunjukkan kat korang, bagi yang dah tahu, diam2 sudah!!!kekeke

Untuk pengetahuan korang, aku pun baru tahu bende ni wujud di muka bumi ni. Tak tahu la, yang benda ni baru or dah lama wujud, or aku yang baru tahu. Wakaka..Tapi, "Washing Ball" ini kebanyakan dah digunakan di kedai dobi omputih. Tak tahu la kalo kedai dobi kat Malaysia ni, dah upgrade ke belum.



Ok2..so serba sket tentang "Washing Ball" ni..

"Washing Ball" adalah satu alat pencuci yang mesra alam. Ia tidak mengandungi bahan2 kimia berbahaya seperti fosforus dan boron. " Washin Ball" mengandungi bahan2 seramik dan sumber mineral yang sangat unik dimana ia dalam bentuk biji2 kecil diletakkan dalam bekas hijau tu dan ia mengandungi mikro molekul yang aktif menanggalkan kotoran. Ia boleh mencuci pakaian dan fabrik.

----------------------------------------------------------

- Advantage -

1) Tidak menggunakan serbuk pencuci. Selain sebagai alat mencuci, ia juga boleh memutih, melembutkan, anti-bakteria dan anti-statik fabrik. Jadi, tidak perlu membeli serbuk pencuci, clorox,downi or softlan lagi.

2) Bebas dari bahan2 kimia yang berbahaya yang boleh menghakis atau menanggalkan atau boleh melunturkan warna fabrik seperti fosfat dan boron. "Washing Ball" dapat melindungi pakaian dan mengelak allergi kulit yang disebabkan oleh serbuk pencuci dan detergen.

3) Penggunaan jangka masa panjang. Boleh digunakan berulang-ulang kali. Disamping itu, ia dapat menjimatkan kos membeli detergen berulang2 kali.

4) Menyingkirkan bau pakaian & mesin basuh


-------------------------------------

- Bahan2 seramik yang digunakan -

Terdapat lebih daripoada 80 jenis bahan mineral semulajadi digabungkan menjadi 3 jenis bola seramik : dikelaskan Jenis A, Jenis B, Jenis C

Jenis A

Mengeluarkan ion2 negatif, memancarkan gelombang FIR (infrared), mengaktifkan dan menguraikan molekul2 air, meningkatkatkan kealkalian dan memishkan kelompok2 air menjadi kecil. oleh itu, ia memudahkan molekul2 air yang kecil menembusi ke bahagian dalam kain serta menghapuskan kotoran.

Jenis B

Mengaktifkan dan melembutkan air basuh. Mempunyai supporting function seperti antistatic,bleaching dan macam2 lagi.

Jenis C

Menghilangkan bau busuk, menghilangkan klorin, menghapuskan bakteria, menghapuskan ion2 logam dan berbagai sebatian yang berbahaya. Seramik ini membolehkan fabrik berbau segar dan tiada bakteria pada fabrik.

------------------------------------------------------

Bagaimana ia berfungsi

Apabila air telah siap diisi kedalam mesin basuh, dan "Washing Ball" dimasukkan. Secara automatiknya, gelombang inframerah aktif dan menggetarkan struktur molekul air. Ia memisahkan cluster molekul besar kepada molekul2 kecil. Semakin kecil molekul air, semakin mudah ia menembusi fabrik dan menanggalkan kotoran pada fabrik.

-----------------------------------------

Untuk mengetahui lebih lanjut / nak tgoK demo, korang leyh view video kat bawah :




sumber dari laundaryball



No comments:

Post a Comment