Saturday, February 12, 2011

Krisis DiMesir !!! Mana datang HANTU BERKUDA HIJAU ??

Seperti yang kita tahu, berakhir sudah tapuk pemerintahan Presiden Mesir, Hosni Mubarak yang akhirnya meletak jawatan semalam, selepas 18 hari tunjuk perasaan secara besar-besaran menentang pemerintahan 30 tahunnya perkhidmatanya. Omar Suleiman selaku, Naib Presiden Mesir, telah mengumumkan secara langsung perletakan jawatan Hosni Mubarak menerusi televisyen sekaligus menamakan sebuah majlis tentera untuk mentadbir sementara negara berkenaan.


Tapi, entri kali ini, aku bukan nak story pasal Hosni Mubarak ni,

BUT...

nak story satu kejadian aneh sewaktu rusuhan berlaku di Mesir..


Kejadian Aneh??? wOw..pe tu...

Ok3..menurut sumber video yang diperolehi dari Stesen televisyen MSNBC, diorang telah merakamkan scene2 hantu..
hah..HANTU?? bia betul??

Yekot,Aku pun tak reti nk cakap apa..korang tengok la sendiri..Hantu?? or Malaikat?? or papepun..Allahuallam..Just watch it and FOCUS..




Dah tengok??? So,sama tak apa yang aku nampak and ape yang korang nampak?? Kalo korang nampak lain, aku no comment la..hahaha

Untuk pengetahuan korang, imej video ni diambil secara tidak sengaja, dan disiarkan terus dalam berita menceritakan bayang-bayang penunggang kuda yang bewarna hijau dan bercahaya itu seolah-olah melihat gelagat para penunjuk perasaan membaling batu dan kebakaran kereta di tepi sebatang jalan raya dalam rusuhan bagi menuntut Presiden Mesir, Hosni Mubarak meletakkan jawatan beliau.
Kalo korang perasan, kuda yang dinaiki lelaki tersebut kemudianya bergerak perlahan-lahan sebelum ia berlari ke langit dan terus lenyap bagai ditiup angin dalam kegelapan malam.

Imej lelaki yang menunggang kuda bewarna hijau tersebut jugak telah menjadi isu pendebatan hangat dalam beberapa laman web di Internet dan beberapa pihak.

Ramai mereka beranggapan bahawa ia adalah disebabkan oleh cahaya kilat kamera ataupun pantulan cahaya pada waktu tersebut...hurmmm..aku pun tak taw nak percaya ke tak..

So, believe it, believe it!! ;)


4 comments: