Sunday, March 6, 2011

Lens DSLR bapak gempak!!!!

Salam Hujung Minggu..Sekali lagi aku jarang hapdate aku nyer blog..Aku try carik semangat nak hapdate, tapi tak jumpe. Last skali, aku rindukan blog ku yang dah berkuap ni, aku gigihkan gak nk tulis entri baru.

Kali ni, entri aku pasal lens kamera DSLR. Korang mesti perasan kan, ramai dak2 remaja sekarang, gila DSLR. Aku tak tau tujuan diorang, samada menunjuk2 or betul2 minat dengan seni fotografi. Tapi aku jenis yang sentiasa berfikiran positif, aku akan berfikir mereka ni jenis yang berseni dalam fotografi. Aku juga adalah seorang penggemar fotografi, dan amatlah penting bagi seorang photographer memiliki sebuah kamera beserta lens yang mantop. Bila minat tu dah ada, tidak kira berapa henggit pon harga kamera or lens kamera, tetap dimiliki jugak. Tapi aku, hanya mampu melihat tatkala member2 ku, memgang DSLR.. ;)

Direct to the point, aku ada survey satu lens kamera DSLR yang chaiyyaa..nak tahu apa?? jom tgok..


Ini adalah Canon EF 1200mm f/5.6 L USM Lens



Canon EF 1200mm f/5.6 L USM Lens adalah lens yang terpanjang dan paling rare pernah dibuat oleh Canon (paling latest). Ia mula dibuat pada tahun 1984, khas untuk sukan Olimpik di Los Angeles. Bermula taun tu la, slens2 yang besau2 belaka digunakan kat stadium.


Mengikut sumber, jika korang betul2 nak kan lense besar gedabak ni, korang kena menempah dulu, then tunggu selama 18 bulan sebelum menjadi RAJA lens DSLR Malaysia. Ini kerana, kanta lens yang diperbuat daripada kristal fluorite memerlukan masa setahun untuk membesar ke saiz yang sesuai. Selain itu, kanta ini hampir sepenuhnya adalah hand-made.

Cite pasal harga plak..Sah2 besau gedabak and dapat title the longest lens, brand CANON plak, sesuai sangat harga dia USD 120,000. Berat lens ni pon dah cukop memusclekan lengan korang. Sebijik lense ni berat dia 16.5kg.. Kalo dapat lens ni, memang puas hati..Sape nak sponser ak.. ;)

No comments:

Post a Comment