Saturday, November 6, 2010

hari2 yang TABAH~~


Dengan tabah aku meruskan hari2 ku...walau apapun yang berlaku pada ku, itu hanya cubaan yang diberikan oleh ALLAH untuk aku sebagai hambanya..Hari ini, aku telah di uji dengan pelbagai dugaan dan cubaan..bermula pada pagi tadi, aku tak boleh tidur kerana angin dalam badan yang membuatkan ku tidak selesa. Maybe aku, jarang breakfast then aku makan kuah kambing. Aku makan 2 keping capati then, sayangkan kuah kambing yang ade, aku oder lagi 2 roti kosong. Then balik ak dapat padah nya. Aku sedaya upaya untuk tidur, tapi asyik kene serang je ngan angin tuh. Dalam kul 11 plak..ttiba kazen aku tepon aku..ingatkan saje2 kol nk tanye khabar..sebab mmg kitorang rapat jugak pun..bertanyakan pasal life masing2..tapi ttber dye citer pasal pak ngah aku meninggal..sayu jer hati bile dgar salah sorang yang salu peluk aku time aku kecik sampai besar..salu manje2 kan aku walaupun aku dah besar...slalu hiburkan hati ku sampai skrang..ttber xde..paling last jupe dye pon time solat raya aidilfitri aritu..time khutbah ak p salam peluk cium die..coz ak aru jupe dye since ak baru balik kampung..dye pon seronok and xcited jupe ak tros cium ak...pelok ak...x sangke plak..time tu adalah saat terakhir ak peluk dye..time tu saat terakhir ak cium dye...sangat sedih bila ak kenang balik pak ngah ak...ak pon teros x tidur biler terkenangkan pak ngah ak...then ak pon tepon mak and tanye pe yang berlaku...dengan air mata yang ttber membasahi pipi, dengan suare sayu..mak menjawab..pak ngah ko dah xde...dye kene strok..hati ak bertambah sebak...aku cakap kat mak " Mak, tolong sampaikan salam saya kat keluarga Pak Ngah coz x dapat hadir, macam kazen2 y len...Saya hanya mampu berdoa apa yang terbaik tuk pak ngah..." sedih dan pilu biler xdapat nk tgok pak ngah pada saat akhir,xdapat nk peluk,cium even mintak maaf kalo aku de buat pak ngah tersinggung hati atau pape yang melukai hati pak ngah, xdapat tgok arwah dijenazahkan, xsempat sembahyangkan pak ngah, xdapat nk tolong gali tempat pak ngah...yang aku dapat buat dan kirim untuk bekalan pak ngah hanya bacaan yassin dan doa untuk pak ngah ku yang tersayang..terasa sangat biler kiter kehilangan seseorang..sekarang aku amat takut biler aku amat menyayangi seseorang dan kemudian kehilangan seseorang itu..Ia amat perit biler kehilangan orang yang tersayang..aku tahu ajal maut semua ditangan Tuhan...n semua itu telah di atur olehNYA...air mata ku terus berlinangan dan amat memrlukan sombody untuk calmkan ku..tapi..aku try control perasaan ku..dan elakkan kesedihan pada muka ku..kalo pak ngah tgok aku bersedih atas pemergianya..mesti dye pon lagi sedih...jadi aku jusz redha dengan apa yang berlaku..ALLAH lebih sayangkan pak ngah...(al-fatihah).
Tanggal 5 NOV 2010 (Jumaat)..pak ngah ku telah ke-rahmatullah..dan semoga roh nya berada didalam golongan2 yang beriman...AMIN~~

Aku cuba untuk menyembunyikan kesedihan pada kawan2 ku jauh di lubuk hati ku...Aku xnk mereka nmpak kesedihan tu..so jusz act mcm biase tp pada realitinya masih teringat2 lagi ngan pak ngah..aku p kua ngan kawan2 ku dari pas isyak sampai kul 1...mereka telah mengubat luka2 dalam hati aku dengan menunjukkan kegembiraan pada diri mereka. siapa yang x suka gembira..tapi biarlah kegembiraan itu berpada2..dalam kegenbiraan tadi pun ade jugak luka...tapi biarlah..aku pun malas nk pikir pasal tu..pepun hari-hari mendatang aku doakan supaya aku lebih tabah untuk menangani kesedihan ini, lagi2 lah nk FINAL ni..amin...

No comments:

Post a Comment