Thursday, November 4, 2010

Jalan2..isi perot dengan ASAM PEDAS MELAKA

Entri ni aku nak ajak korang tempat makan Asam pedas yang paling mantop. Melaka kan popular dengan Asam Pedas. So, dulu masa bapak aku datang sini dulu time konvo diploma, warung ni la aku ajak dulu sebelom g bawak tempat2 makan lain. Bagi aku, asam pedas sini BEST gak la. Harga pun berbaloi. Banyak pilihan Asam Pedas de kat sini. Antaranya, tetel,kembung,pari,tongkol n etc. Lupe lak nak bagitahu yang nama kedai ni ASAM PEDAS MALINJA. xjauh dari kedai APPLE BEGER kat Hotel straits medetrenian ..pepon korang view la gambar2 yang sempat kitorang ambik.. ;")



Masok dalam kedai cari port duduk baek punye.Then,kitorang p oder la..chickenchop 6rm...n nasi set asam pedas Malinja..aku tak pergi sorang tapi bertemankan housemate (Bear, Faruqi n Eddy).

BEAR dengan penuh semangat nak makan

FARUQI..as orang tua..kene duk camtu..

EDDY...ni dak temoookk si jari pendek..hahaha

ni la rupa nasi set ASAM PEDAS PARI MALINJA..sebab banyak2 menu yang aku tengok, pari lebih menarik dari lauk asam pedas lain.


Tak puas dengan Asam Pedas, aku try plak Chicken chop 5 hengget..sedap gak weyhhh!!


Sepatutnya ada satu ag menu yang menarik minat aku, tapi dah abis da...dah abis show. Show yang aku cakap tu bukan BLUE2 keyh..show tu show roti terbang..Giler beb kalo tgok..makan pon asyik duk takot terbang ke muke jer...wakakaa..pepon suggest korang makan sini la sebab aku kadang2 lepak sini gak.. ;) selamat mencuba...





No comments:

Post a Comment