Saturday, January 8, 2011

"KAWAN" itu kawan namanya..


-----------------------------------------------------

CINTA dan KAWAN berjalan-jalan di dalam kampung, tiba-tiba CINTA terjatuh ke dalam telaga...
Kenapa?...
Kerana CINTA itu buta...
tanpa membuang masa, KAWAN pon terjun ke dalam telaga tu gak...
Kenapa?...
Kerana KAWAN akan buat apa saje demi KAWAN...

-------------------------------------------------------

Korang mesti pernah dengar citer pendek ni kan. Kawan?? Pa makna sebenarnya kawan?? Kawan bagi aku, adalah suatu penting dan sebahagian dari hidup aku.

Korang nak taw kenapa??

Sebab, aku banyak menghabiskan masa2 aku dengan kawan2. Aku hidup dengan bernafas dengan adanya kawan2 disekeliling aku. Aku gelak, sedih, susah, suka, duka, senang, sentap semuanya kerana kawan. Aku suka berkawan.=, dan aku senang berkawan. Prinsip hidup aku, sekali kita berkawan selamanya tetap menjadi kawan. Pernah juga aku berlawan, tapi itu hanya sementara dan tetap juga berkawan.

So, kawan tu tak semestinya sama jantina dengan kita jer... Rite.. So, lelaki, boleh kawan ngan perempuan..n gitu jugak sebaliknya..Kawan tu gak tak mengira sesiapa dari segi umur, pangkat, warna kulit, agama,bahasa atau sebagainya..asalkan kawan yang kita ada tuh, kita rasa selesa bila berdamping denganya.

Honestly, aku ramai kawan2 gurl...So, x semestinya aku ni player or wut y korang pikir..?? n xsemestinya aku xde mmber2 laki..??

Actually, aku leh masuk ngan sume kepala..yela kan, dalam life macam aku, as a student, macam2 orang dah aku jumpe. Ada yang skema, de yang nakal, de yang bajet bagus, de yang poyo melampau, ada yang senyap, ada yang kaki gurl, de yang belagak giler, de gak y kaki clubbing, de yang kpala sempoi, de gak yang suka menyendiri, de yang perasan hensem, de yang tikam belakang, de yang jenis kawan makan kawan n macam2 ragam lagi yang payah nak di jelaskan ..Tapi, apapun aku tetap melayan diorang sebagai seorang KAWAN.

Kawan tu tak bermaksud kita terus terikut sama apa yang diorang salu wat, apa yang baik kita ambil, apa yang tak baik, kita nasihatkan. Aku pun, bukanlah seorang dak yang diketogorikan sebagai dak baik, tetapi, aku seorang yang friendly. Maybe, kat situ, ramai yang selalu shared pe masaalah diorang kat aku tak kira lelaki even gurl pun aku tetap jadi seorang pendengar setia masaalah diorang. Selagi aku boleh tolong, aku akan tolong sebaik mungkin. and kekadang aku lebih pentingkan kawan aku, dari diri aku sendiri. hahaha..

Tapi, topic yang aku nak ketengah kan kat sini, bila aku berKAWAN dengan gurl, salu jer jadi isu..

"Hah, isu!!! Isu pe plak??"

Yerla kan, bila laki n gurl kawan laen macam, nanti orang cakap, even mak aku sendiri pun cakap

"awek ke?"

Player la ko ni. "aetu ngan org len, minggu lepas dgn yang lain, aeni ngan yang mane plak ntah??"...

Pantang je aku bergambar dengan gurl. Teros kene sound. Tapi bagi aku, biarlah orang nak cakap apa..

"Takkan biarkan diorang mengata jer??"

Lantak diorang laa nak cakap pe, selagi diorang de mulut, nk mengata,ngata kan jer. Takkan la nk tolong sumbatkan mulut diorang bagi diam plak kan.. Janji kita taw, batas2 kita sebagai kawan, dah arr ;)

Actually, salah seorang besties aku seorang perempuan.. Oleh kerana aku kenal dia agak lama, tetapi baru rapat setaon lebih ni, dia taw serba sedikit hidup aku, dan aku amat memahami latar belakang dia. Kitorang satu classmate n memang sporting giler..Kalo, nak out g jejalan, ajak classmate lain, kitorang out sesama, ajak makan sesama, g merempit sesama, study sesama n everything ag la sesama. Dah macam belangkas. hohohoho



Thank you, Norfarahana Bt. Matjali for being a part of my life as a BEST FREIND.. ;)

-------------------------------------------------------------------

Haaaaaaa..
Cepat teka mata sapa nieyhh!!
Aku bagi prize tuk sapa yang jawab dengan betol..

Jawab2!!
1....
2...
3...
masa dah time... ;)

-------------------------------------------------------

Baru2 ni, aku terapat plak dengan seorang Blogger..Gurl gak..Siti Nur Fatihah Samsudin namanya..Berjinak2 diblog, dan bermanja2 di chat FB..hahaha..Lebih kurang 5 6 hari kenal rasanya, but rasa cam knal since dr kecik plak..means mcm de history laaa..dan2 jer..sebab dye salu cakap camtu, asyik de history jer, kalo de bende sama happen kat dye. Yang tak bleyh bla, since dye chat ngan aku, leyh plak dye ingat aku ni apek?? bukan apek khairul fahmi la..Apek cina tua..Bila aku cakap aku nak g semayang jumaat tgah ari semalam, leyh lak dye terkejot n tanya direct aku ni MUSLIM ker!!! Nek Blurr kejap aku diwatnyer...

Tapi, aku tak salahkan dye cakap cmtu, coz bukan dye sorang yang pernah cakap camtu, even, kalo aku p kedai cina pun cina kedai speaking chinese kat aku. So, aku sound balik la cina tu. Aku nak kata fluent tuh, tak la. but a bit ade arr~~ Sem lepas aku dapat A kot Bahasa Mandarin.. ;)

Menyimpang plak, pas dye taw aku ni Muslim, (siap aku proove lagi tunjuk gambar time raya 2010 aetu) baru dye caye yang aku ni Muslim. So, apa lagi, dye gelak kan aku. Sampai guling2 dye cakap. Then, aku tanye dye, sebab2 napa pikir aku ni chinese in 1st impression?? Dye jawab dengan jayanya...Nak taw apa jawapan dye.??? Dye siap tulis kat BLOG dye ag..ingat kan dye men2 jer..Korang leh klik [SINI].

Hahahha..jangan terlebih gelak plak tengok entry dye wat tuk aku. Gileerr spontann..Aku dah brapa kali baca dah..terharu jer rasa. n senyom sesorang kat depan laptop..hahahha..yela, pikir2 lik..memang ada betol pe yang dia tulis..pepun thanks for the entry. Kalo kita tak tanya orang sapa kita pada orang tuh, so kita tak tahu sapa kita pada orang lain. Pe yg ak mengarut ni..da ngantok da asenye..better aku p tdo dlo..sebelom ak mencarut ag..eyh222 mengarut ag...


Nota kaki untuk segala 1st impression yang di buat miss atty.

Pasal profile pixcha :: Subang tu, bukan tindik, just clip on jer. Sayakan budak jahat..wakakka

Hometown :: Saya adalah Melayu Sarawak asli. Xde2 mix2 k..hahhaa

Pakai suar pendek :: Saya telah dinodai..kui kui..Actually, time tu mandi kat PD. So, duk letih berehat kat pelampung. Saje mengedik wat pose cmtu. Jangat disalah ertikan. Tapi memang sy seorang yang SEXY.wakakkaka

Style rambut :: Style rambut asyik sama jer...so nk tukar style len plak pasni...




p/s :: Thanks to all member2 yang sentiasa ada diwaktu susah senang, hujan panas, banjir kemarau..hahahaha..korang memang BEST!!!!



2 comments:

  1. omegoooooodd..!!!.speecless.:'(..thousand thanx dude. :P

    ReplyDelete
  2. pergh.. 2 gadis dalam satu mse.. ape lg bwt lh kptusan cepat.. jgn sampi brung didalam sangkar terlepas begitu sahaja.. sentap beb..!!!

    ReplyDelete